سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره انتخاب رشته پایه نهم

بسیاری از خانواده ها رؤیاهای شان را در فرزندان خود جستجو می کنند و در زمان انتخاب رشته این خانواده ها هستند که بدون در نظر گرفتن علایق و استعداد فرزندشان برای او تصمیم می گیرند. در این مقطع تحصیلی مهم با در نظر گرفتن فاکتور های مختلفی دانش آموزان را باید راهنمایی کرد. علاقه ی شخصی دانش آموز، نظر معلمان و مشاور، تست های عملی استعداد یابی می تواند در تعیین انتخاب رشته کمک رسان باشد.

 

نکات مهم قبل از جلسه با مشاوره تلفنی پایه نهم

برای استفاده ی بیشتر از مشاوره خود بهتر است برای آن از قبل آماده باشید و نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • تمام سؤالات خود را قبل از شروع مشاوره یادداشت کنید و هدفتان از مشاوره را مشخص کنید.
  • کارنامه تحصیلی دانش آموز خود را برای مشاور ارسال کنید.
  • از معلمان فرزند خود راجع به نوع عملکردشان در کلاس و آموزش های مجازی(با توجه به شیوع ویروس کرونا)، پرس و جو کنید و نظرات آن ها را به مشاور انتقال دهید.
  • علایق و مهارت های شاخص فرزندتان را به مشاور بگوئید.

برنامه درسی، موضوعات، ساعات درسی در دوره متوسطه

دوره متوسطه یکی از طلایی ترین دوره های تحصیلی هر فرد محسوب می شود، دانش آموزان در این دوره ی تحصیلی نباید تحت فشار زمان بندی درسی قرار بگیرند. برنامه ی آموزشی ای که توسط مشاوران برای آن ها مشخص می شود باید به گونه ای طراحی شود که انگیزه هایشان را چند برابر کند و در کنار تفریحات مختلف برنامه ی درسی شان در مدت زمان معلوم به پایان برسد. موضوعات بهتر است همزمان با برنامه مدرسه پیش برده شوند و یا نهایتا مکمل برنامه ی تحصیلی دانش آموز باشد تا نه تنها آسیبی به نمرات کلاسی او وارد نشود بلکه به پیشرفت او نیز کمک کند. ساعات درسی بسته به میزان انرژی، علاقه و توانایی یک فرد می تواند ارائه شود به صورت معمول از 3 ساعت تا بیش از 7 ساعت می تواند باشد.

 

زمان را از دست ندهید!

یکی از مهمترین مشکلاتی که اکثر دانش آموزان با آن دست پنجه نرم می کنند، نداشتن دانش کافی راجع به عواقب انتخاب رشته ناصحیح است. زمانی که دانش آموز در پایه نهم انتخاب رشته تحصیلی را انجام می دهد اگر این انتخاب رشته مطابق با خواسته و علاقه ی او نباشد و یا متوجه شود که استعدادی در آن رشته ندارد، زمان بسیار زیادی را از دست می دهد، زمانی که می بایست جزو بهترین و لذت بخش ترین ساعات در زندگی هر فرد باشد. والدین در پیدا کردن مسیر درست فرزندشان بسیار مؤثرند و باید با شناخت استعداد ها، علائق و مهارت های آن ها درک کافی از عواقب انتخای رشته تحصیلی به فرزندشان ارائه کنند.

رشته تجربی و آرزوی دکتر شدن

تعداد شرکت کنندگان کنکور تجربی در سال 99 حدود 883 هزار نفر بوده است که نشان می دهد این رشته نسبت به الباقی رشته ها دارای طرفداران بیشماری است. سؤال مهم این جاست که آیا تمام این افراد در رشته مورد علاقه شان پذیرفته می شوند؟ همانطور که می دانید پذیرفته شدن در رشته پزشکی کار دشواری است و تنها دانش آموزان سخت کوش از پس آن بر می آیند. داشتن علاقه کافی به دروس تجربی و نهراسیدن از انجام امور بیمارستانی و پزشکی نیز یکی دیگر از نکات هنگام انتخاب رشته تجربی است که دانش آموزان باید با در نظر گرفتن تمام این موارد وارد این رشته شوند و در آزمون کنکور آن شرکت کنند. اینطور به نظر می آید حالا که طرفداران این رشته بسیار زیاد شده است، پذیرفته شدن در دانشگاه های علوم پزشکی کار دشوارتری باشد پس قبل از انتخاب رشته این موارد را به طور کامل در نظر بگیرید.

مشاوره انتخاب رشته پایه نهم