سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا به ارز های دیجیتالی نیاز داریم؟

ارزهای دیجیتالی یک ارز مجازی هستند که رمزنگاری شده اند و تنها به دو روش می توان آن را بدست آورد، یکی از طریق خرید و فروش و دیگری از طریق استخراج به وسیله دستگاه های پیشرفته. بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده شبکه های غیر متمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند  یک دفترچه توزیع شده توسط شبکه های رایانه ای متفاوت. یکی از ویژگی های مهم رمزنگاری این است که آنها به طور کلی توسط هیچ مرجع اصلی صادر نمی شوند و از نظر نظری آنها را از مداخلات یا دستکاری های دولت مصون می کنند.

توی دنیای ارز دیجیتال سردرگمی و نمیدونی چجوری باید سرمایه گذاری کنی؟ از مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجیتال آرموو استفاده کن

درک ارز های دیجیتالی برای شما هم سخته؟این بخش رو حتما بخونید

ارز دیجیتالی سیستمهایی هستند که امکان پرداخت آنلاین ایمن را فراهم می آورند که توسط مبادلات همتا به همتا قابل انتقال از حسابی به حساب دیگر هستند و هیچ گونه نظارت دولتی بر آنان وجود ندارد. ارز دیجیتالی الگوریتم های رمزگذاری مختلف و تکنیک های رمزنگاری ای دارند که تنها با دستگاه های بسیار پیشرفته قابل حل هستند. پس از حل هر بلوک پاداشی برای استخراج کننده در نظر گرفته می شود که همان بیت کوین است. در این پروسه شما تنها باید یک دتگاه را به برق وصل کنید و به نرم افزار کامپیوتری خود متصل کنید.

انواع ارز های دیجیتالی چه هستند؟

اولین ارز رمزنگاری مبتنی بر بلاک چین بیت کوین بوده است که هنوز محبوب ترین و با ارزش ترین ارز دیجیتال باقی مانده است. امروزه هزاران ارز رمزگذاری متناوب با کارکردها و مشخصات مختلف وجود دارد. بیت کوین در سال 2009 توسط یک فرد یا گروهی که با نام مستعار ساتوشی ناکاماتو شناخته شده است، راه اندازی شد. برخی از ارزهای رمزنگاری شده رقابتی ناشی از موفقیت بیت کوین، معروف به  altcoin ، شامل Litecoin ، Peercoin و Namecoin و همچنین Ethereum ، Cardano و EOS هستند. در طول سال گذشته موجودی بیت کوین نیز از 17میلیون و 457 هزار و 364 کوین به 18میلیون و 135 هزار و 846 کوین رسید که رشد سالانه 8/ 3 درصدی را نشان می دهد. حجم تراکنش های روزانه بیت کوین در سال 2019 پنج برابر شد و از 3/ 4 میلیارد دلار به 2/ 20 میلیارد دلار در روز اول سال 2020 رسید.

چرا به ارز های دیجیتالی نیاز داریم؟

ویروس کرونا و ارتباط آن با محبوب تر شدن ارز های دیجیتالی

از زمانی همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی موقت بانک ها این ارز های دیجیتالی بودند که توانستند مزیت های بالقوه خود را در معرض ظهور بگذارند. در این میان شرکت های مهم و بزرگ دنیا به فکر ایجاد کردن فناوری بلاک چین برای بهبود سیستم های تجاری خود افتادند.

نکته جالب توجه راجع به کارایی بلاک چین

نکته اصلی در جذابیت و کارایی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، فناوری بلاک چین است که برای نگه داشتن دفترچه راهنمای آنلاین از کلیه معاملات انجام شده استفاده می شود، بنابراین ساختار داده ای را برای این دفترچه فراهم می کند که کاملاً امن باشد و به اشتراک گذاشته شود و توافق شود. توسط کل شبکه گره فردی یا رایانه ای که نسخه ای از دفترچه را حفظ کرده است. هر بلوک جدید ایجاد شده باید قبل از تأیید توسط هر گره تأیید شود.

این مقاله رو از دست نده:یک فیلم راجع به غایب همیشه حاضر بیت کوین

چه کسی بر بلاک چین نظارت دارد؟

هر کسی می تواند محتویات بلاک چین را مشاهده کند ، اما کاربران همچنین می توانند رایانه های خود را به عنوان گره به شبکه بلاک چین متصل کنند. با انجام این کار، رایانه آنها یک نسخه از بلاک چین را که به طور خودکار به روز می شود، هر زمان که یک بلاک جدید اضافه شود ، دریافت می کند. هر رایانه ای در شبکه بلاک چین دارای نسخه خاص خود از است ، به این معنی که هزاران نفر وجود دارد، یا در مورد بیت کوین، میلیون ها نسخه از همان بلاک چین وجود دارد. اگرچه هر نسخه از بلاک چین یکسان است، گسترش آن اطلاعات در شبکه های رایانه ای دستکاری اطلاعات را دشوارتر می کند. با استفاده از بلاک چین، یک گزارش قطعی و اختصاصی از وقایع قابل دستکاری وجود ندارد. در عوض، یک هکر نیاز به دستکاری هر نسخه از بلاک چین روی شبکه دارد. این همان چیزی است که منظور از بلاک چین یک دفترچه “توزیع شده” است.

چرا به ارز های دیجیتالی نیاز داریم؟