سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا خرید و فروش با بیت کوین امکان پذیر است؟

به نظر می رسد که بیت کوین محبوب تر از همیشه است، زیرا در سال 2020  هر هفته بیش از 2 میلیون معاملات بیت کوین انجام می شود. اکثر افراد بیت کوین را یک دارایی می دانند که می توانند در زمان مناسب آنرا بفروشند و پول واقعی بگیرند این در حالی است که بیت کوین را نیز همانند پول های واقعی می توان تبادل کرد و از آن استفاده کرد. ما درمورد مواردی صحبت نمی کنیم که دارای ارزش معادل یک بیت کوین باشند، ما در مورد کالاها و خدماتی در زندگی واقعی صحبت می کنیم که اکنون می توانید با ارز دیجیتال بیت کوین آن ها را خریداری کنید و یا از خدماتشان استفاده کنید.



واقعیت این است که استفاده از بیت کوین برای تبادلات و پرداخت، مزایای بسیاری دارد. بعضی از آنها عبارتند از:


کاهش محسوس هزینه های جانبی

سرعت در معاملات

ایمنی بیشتر

ناشناس ماندن نام و مشخصات دیگر

با توجه به همه این موارد، در نهایت می توانیم امروزه با استفاده از بیت کوین چه چیزی بخریم و از چه خدماتی استفاده کنیم:


1)بازی های کامپیوتری

 

در طول تاریخ، صنعت بازی سازی همیشه از فناوری های جدید و پیشرفته بهره مند بوده است. بازی های واقعیت مجازی که اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 طرفداران بازی های کامپیوتری را چند برابر کرد. بنابراین جای تعجب نیست که این صنعت باعث ایجاد شرکت هایی شود که پرداخت با ارز های دیجیتال را قبول کند. معروف ترین نمونه استفاده از رمزنگاری در صنعت بازی بیلبورد “مکان Satoshi” است که به کاربران امکان می دهد مقدار کمی از پیکسل ها را در کوچکترین واحد بیت کوین بنام ساتوشی خریداری کنند. مثال مشهور دیگر BitQuest ، اولین سرور است که پرداختهای بیت کوین را می پذیرد.


2)سفر رفتن(از خرید بلیت هواپیما تا رزرو هتل)

صنعت مسافرتی یکی از سریعترین بخشهای تجاری در جهان است. وب سایت های عمده مانند CheapAir و Expedia پرداخت های بیت کوین را برای هتل ها، مسافر خانه ها می پذیرند. CheapAir دارای سرور اختصاصی برای کاربران بیت کوین است. سال گذشته، شرکت های هواپیمایی جایگزین مستقر در انگلیس با شرکت پرداخت دیجیتالی سوئیس، Utrust همکاری کردند تا نخستین وب سایتی را اجرا کنند که به مردم امکان پرداخت هزینه های پروازهای خود را با ارزهای دیجیتالی بدهد.


3)خرید ملک و زمین

 

به تازگی، تعدادی از املاکی ها شروع به پذیرش مستقیم پرداخت بیت کوین کردند. حتی شرکت های املاک و مستغلات بیت کوین در خارج وجود دارند، مانندBitcoin Real Estate. این وب سایت به مشتریان کمک می کند تا خانه های خود را برای فروش بگذارند قیمتشان بر اساس بیت کوین باشد. طبق گزارش CNBC، اخیرا تقاضا برای پرداخت بیت کوین در صنعت املاک و مستغلات زیاد شده است. به این دلیل است که Millennials و Gen-Zers شروع به سرمایه گذاری پول خود در املاک و مستغلات می کنند.


4)خرید طلا و نقره

ده ها شرکت وجود دارند که فلزات نقره و طلا را در ازای بیت کوین می فروشند. شرکت های موفقی همچون APMEX ، Gram Gold و JM Bullion که هر روز بر تعدادشان افزوده می شود.


کلام آخر:

 

با توجه به محبوبیت بی سابقه ارز های دیجیتال در چند سال اخیر، شرکت ها و برند های بسیار زیادی شروع به پذیرش بیت کوین در ازای ارائه محصولات و خدماتشان شده اند. بسیاری از صاحبین کسب و کار خرید و فروش با استفاده از بیت کوین را یک فرصت مناسب می دانند تا بتوانند سرمایه گذاری کلان و بدون هزینه جانبی و هیچ دردسری در ارز های دیجیتال داشته باشند. در 12 ماه گذشته، زنجیرهای بزرگی مانند Starbucks ، Nordstrom و  Whole Foods نیز شروع به پذیرش پرداخت های ارز های دیجیتال کرده اند.


آیا خرید و فروش با بیت کوین امکان پذیر است؟